Vorige Artikel 5 van 15 Volgende

AOV Bio Actieve Vitamine B12 (nr. 253)

€ 18,95 (inclusief 21% BTW)
Aantal

Vitamine B12 en foliumzuur (vitamine B11) ondersteunen tal van lichaamsfuncties. Bijvoorbeeld de aanmaak van rode bloedcellen. Daarnaast ondersteunen vitamine B12 en foliumzuur het concentratievermogen, de leerprestaties, het geheugen, de gemoedstoestand en helpt foliumzuur stressgevoeligheid te verminderen. Ook zorgen deze vitamines mede voor een goede weerstand en geven ze extra energie bij vermoeidheid. Verder draagt vitamine B12 bij aan een normale werking van de zenuwen.
Deze vitamine B12 van AOV (Dibencozide & Methylcobalamine) heeft de vorm van een zuigtablet, gezoet met natuurlijke zoetstof (Stevia). Hierdoor wordt de opname via het mondslijmvlies bevorderd. Potje met 60 zuigtabletjes.

Wanneer je vitamine B12 gaat bijslikken, is het van belang dat je de bio actieve variant kiest die gemakkelijk opgenomen kan worden door je lichaam. Deze bio actieve variant van AOV heeft als benaming: Dibencozide & Methylcobalamine. 

  • Zuigtabletje met de biologisch actieve vormen van vitamine B12
  • Voor een goede weerstand en extra energie bij vermoeidheid
  • Ondersteunt het concentratievermogen en het geheugen
  • Met stevia-extract.
  • Geschikt voor vegetariërs en veganisten

De symptomen die kunnen voorkomen bij een tekort aan B12 zijn:

* Depressie of depressieve gevoelens
* (Chronische) vermoeidheid
* Weinig energie
* Slaaptekort
* Wazig (niet helder) gevoel in het hoofd
* Stemmingswisselingen
* Gebrek aan motivatie
* Gebrek aan concentratie
* Spierzwakte
* Tintelende armen en benen
* Huidaandoeningen
* Een gelige huid
* Een gezwollen of geïrriteerde tong
* Paranoia of angsten
* Bloedarmoede

Waarin zit vitamine B12? Bronnen van vitamine B12 in voeding zijn vlees, liefst biologisch vlees van dieren die gras hebben gegeten. Vis en dan bij voorkeur wilde vis, vooral krab, mosselen en schelpdieren, en eieren. Wanneer je een tekort wilt voorkomen eet dan af en toe biologisch vlees of wilde vis. En als je vegetarisch bent eet dan tot zo’n zeven eieren per week. In sommige blauwgroene algen komt een stof voor die veel op B12 lijkt, dit type algen wordt ook wel pseudo-B12 genoemd. Uit wetenschappelijk onderzoek in 1999 (Watanabe F, Kasura H et al.) blijkt wel dat het lichaam deze niet actieve vorm van B12 niet in de actieve vorm kan omzetten. 

Ben je veganist of vegetariër, zorg dan dat je vitamine B12 bijslikt!

Meer weten? Jesse van der Velde heeft er een interessante blog over geschreven! 

Dit product bevat per dagdosering (1 zuigtablet p/dag): 

Vitamine B12 (adenosyl cobalamine, methyl cobalamine) 1.500 mcg
Foliumzuur (calcium-L-methylfolaat, Metafolin® **) 500 mcg

*Metafolin® is een geregistreerd handelsmerk van Merck KGaA, Darmstadt, Germany.

© 2010 - 2017 LieverNatuurlijk.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel